طلاق از طرف زن  و حق طلاق زن : نکته اینجاست با اینکه حق طلاق با مرد است اما قانون گذار راهی پیش رو اورده است که زن نیز در صورت شرایط زیر میتواند درخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهد.

انواع درخواست طلاق از طرف زوجین

طلاق به درخواست مرد
_ طلاق به درخواست زن
طلاق توافقی

۱_ناتوانایی شوهر نسبت به دادن نفقه.

در این صورت طبق ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی در صورتی که مرد از دادن نفقه زن سرپیچی کند،زن میتواند به حاکم مراجعه کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق دادن میکند.
همچنین زن برای طلاق گرفتن اول بایستی از دادگاه درخواست نفقه را از سوی شوهرش اقدام کند و در صورتی که درخواستش در این مورد اجرا نشد،اقدام به طلاق نماید.

۲_عسر و حرج زن

اگر دلیل طلاق اینگونه باشد که زندگی زن با مشقت و دشواری همراه است،حاکم ابتدا بررسی میکند و اگر به درستی باشد مرد را اجبار به طلاق میکند و اما اگر با اجبار بازهم مرد راضی به طلاق نشده باشد حاکم به شرع خود طلاق زن را میدهد. البته میتوان کلمه “عسر و حرج” را جور دیگر معنی کرد. معانی مرتبطی همچون بیماری صعب العلاج،عدم پرداخت نفقه،اعتیاد و یا ترک طولانی زندگی و … را نام برد اما تعریف هریک از اینها در اختیار حاکم قرار دارد و هر کدام راه ها و روش های متفاوت تود را دارد.

با وجود همه مواردی تا به الان مطالعه کرده اید، بزرگترین مشکل خانوم ها طلاق گرفتن در شرایط سخت است. و بسیاری از خانواده ها هنگام عقد و عروسی به مهریه های بالا می پردازند. به عنوان یک وکیل باید یاد اوری کنم که مهریه سنگین نمیتواند مرد را تهدید به طلاق کند. و قسط قسط کردن مهریه هم فقط تا ۱۱۰ سکه قابل قبول است و بیشتر از ان را فقط مرد در صورتی که اموالی غیر از مستثنیات داشته باشد میتواند پرداخت کند. پس بنابراین پیشنهاد ما این است که به جای مهریه سنگین هنگام عقد از * وکالت در طلاق * استفاده کنید.

درخواست طلاق از طرف زن


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین طلاق ,درخواست ,حاکم ,مهریه ,میکند ,صورتی ,درخواست طلاق ,مهریه سنگین ,طلاق گرفتن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپزی بهترین سایت مطالب جالب و خواندنی از همه چیز و همه جا خرید اینترنتی سینما افکت Digiheart فروش دستگاه ماینر